ponedeljek, 24. avgust 2009

Superside, Grobnik, avgust 2009








































































































































































































































Sidecar World Championship se je začelo takoj, ko je svet spet zadihal po drugi svetovni in se neprekinjeno odvija vse do danes. Prva leta zaznamujejo britanske posadke, ki so še danes prisotne v veliki večini (skoraj polovica). 60 leta zaznamujejo prve resne tehnične izboljšave in namenski dirkalniki: manjša kolesa, krajše vilice, dodelava okvirja, oklep bolida, predvsem pa uvedba kolenčnega položaja voznika, s stopali nazaj, položaj, ki se je ohranil vse do danes. V sredini 60-tih se pojavijo nemci s svojim dvo-cilinderskim BMW motorjem in kraljujejo naslednjih 20 let. Ostali so vmes seveda razvijali na polno, uspelo je v sredini 70-tih, ko se pojavi motor URS, 4-cilindri, ki je nato s pomočjo el. vbrizga le prekinil prevlado bavarskih motorjev. Omembe vreden je še nemški »bush-king«, ki je za pogon uporabljal kar ladijski motor. Konec osemdesetih je za evolucijo poskrbel švicar Biland: kolo prikolice v isti osi z zadnjim kolesom motorja, oba gnana!, Yamaha motor nameščen sredinsko zadaj; sicer pa možakar aktiven dirkač med 1975 do 1997, sedem naslovov prvaka, 81 Grand Prix zmagoslavij.

Letos v svetovnem prvenstvu prikoličarjev tekmuje 23 posadk, med njimi dve slovenski: Miran Špendal/Peter Hill (Relliance Racing) in Janez Remše/David Biggs – to sezono novica med elito. Miran Špendal, evropski prvak iz leta 2006, se v svetovnem prvenstvu letos bori tretjo sezono, s stalnim napredkom. 2006 – skupno 15 mesto (22pts), 2007 – 13 mesto (35pts), 2008 – 10 mesto (36 pts). Po uspehu kariere, 5 mestu, v Saschenringu, ko je zasedel skupno 5 mesto, je sledil še izjemen vikend na Grobniku, 7 mesto v sprintu in 4 mesto v Golden race, kar zadostuje za skupno 4 mesto (62pts).
Prva trojica je predaleč, a boj za četrto mesto, bo v zadnjem dirkaškem vikendu – 4-6/september, še sila zanimiv, tekmeca sta zelo blizu 60 oz. 57 pts.

Sicer pa standings:
1. Ben Birchall/Tom Birchall (GB/GB) 131 pts,
1st in 2nd na Grobniku, letos 3 zmage, izjemno napredujeta, 2006-11 mesto, 2007-5 mesto,
2008-3 mesto
2. Pekka Päivärinta/Adolf Hänni (FIN/CH) 117, aktualna iz prvaka 2008
3. Tim Reeves/Tristan Reeves (GB/GB) 102, prvaka 2005 – 2007, lani druga, letos že out iz boja

Sicer pa, mi2 sva se tokrat odzvala vsakoletnemu Gianijevemu vabilu na dirko in bila navdušena. Gibanje po boksih je bilo prosto, dalo se je šlatat, fotkat, spraševat, ... V ekipi so sami fejst fantje, pred dirko (vsaj na zunaj) nervoze ni bilo zaznati, a Giani pove, da tudi slučajno ni tako!

Vikend na Grobniku je bil za našo ekipo sila pomemben, tekma je le domača, rezultatsko pa je bilo potrebno braniti peto pozicijo. »Prvi trije so razred zase, če bi se vse, ampak zares vse poklopilo, pove Giani, »bi lahko borbali za četrto mesto.« Sprva ni šlo gladko. Noč pred prvo (sprint race, 11 krogov) dirko so klepali in švasali šasijo, po nesrečnem trku v gume na koncu ciljne na s treningu. V kvalifikacijah nato ni šlo po načrtih, 7 mesto, predvsem pa slabši čas od pričakovanega. Dirka v soboto prav tako ni šla po željah, prvi trije so se po prvem ovinku odpeljali naprej, borba se je bila za četrto mesto, Miran pa se je suvereno vozil na sedmem, brez možnosti za priključek ter z visoko prednjostjo pred zasledovalci. »Poledica, guma ne prime popolnoma nič«, pove takoj po dirki. Po smoli enega izmed najbližjih konkurentov, zadrži peto mesto. V nedeljo (Gold race, 20 krogov) pa izjemno: 4 mesto!!! Suzukijev GSXR – 1000, K6, cca. 200KM, 300km/h, je deloval odlično, sveže pokrpani okvir (osnova je iz leta 1989 !?) je zdržal, gume so očitno dobro lepile, akrobat (Peter Hill) pa je ponovno izjemno lovil ravnotežje. Poklopilo se je tudi s smolo neposredne konkurence, odstop bratov Knight, za tudi skupno 4 mesto.
Lep uspeh tudi za drugega slovenca: Janez Remše/David Biggs, po smoli v soboto – okvara v zadnjem ovinku, v nedeljo končno 6 mesto za letošnje druge točke za 15 mesto v skupnem.

Navijamo za uspešen nastop v Franciji! Glede na videno: v pogojih, v katerih ti fantje dirkajo, je za moje pojme rezultat izjemen!

Še o pressu: o dirki ena sama vrstica v Delu, včasih se kaj prebere v »silno brani« Motoreviji, Gustinčič (Moto.Si) je sicer bil viden, a se mimo ni oglasil, ... no, ekipo je obiskal celo pravi novinar, ki bo prispevek objavil v Nedeljskem dnevniku !? hm, ...

Dejmo Miran&Peter in hvala Giani za super doživetje!

1 komentar:

  1. Dvije! Bravo!
    Ali kdo kaj ve, kako z dirkališčem v naši deželici? Nekaj časa nazaj se je nekaj govorilo, ...

    OdgovoriIzbriši